4 Mart 2012 Pazar

MİDYAT-HASANKEYF-BATMAN:Otostopla Güney Doğu Turu

Mardin gezisini bitirmiş yeni yolculuğumuz için harekete geçmiştik. Güzergah belli idi bugün yol uzun ve eğlenceli olacaktı. Hedefte Midyat Hasankeyf ve akşam üzeride konaklamak için Batman  vardı.
         Otostop çekmek için çevre yoluna çıktık. Otostop çekmede altın kural şehrin dışına çevre yoluna çıkmalısın. Şehir içinde sizi kimse arabasına almaz gitsin minibüse binsin der. Ama şehir dışında iseniz o zaman yolda kaldığınız anlaşılır ve alırlar araçlarına. Bu hap bilgiyi verdikten sonra geziye başlayalım :)
         Çevre yoluna çıktık ve otostop çekmek için beklemeye başladık. Herkes soruyor otostop çekerken çok bekliyor musunuz? Alıyorlar mı hemen gibi sorularla karşılaştım. Hepsine verdiğim cevap:"Otobüs bekliyor olsanız daha çok beklerdiniz."
          Yola devam ama tabi böyle resimde göründüğü gibi değil otostopla :)
          Ve bir araba durdu.
_Şoför: Nereye gençler?

19 Şubat 2012 Pazar

MARDİN:Otostopla Güney Doğu Turu

Sevgili okurlarım hepinizden özür diliyorum blog yazıma biraz ara verdim elde olmayan sebeblerden dolayı. Şimdi gezi yazımıza kaldığımız yerden devam edelim aynı heyecan ve şevkle.
            Önceki yazımda Urfa gezimizi anlatmış orada edinmiş olduğum deneyimleri sizinle paylaşmıştım.
            Şimdi yeni rotamız Mardin. Artık çılgın yolculuğun otostop turumuzun en keskin
belirgin adımını atıyoruz.
           Sabah erkenden kalktık kahvaltımızı yaptık ve

1 Ocak 2012 Pazar

URFA'YA DOĞRU: Otostopla Güney Doğu turu

Urfa'ya doğru amma önce gelin Halfeti'yi gezelim...
            Evet arkadaşlar önceki yazımda belirttiğim gibi bir kız ve erkekle tanışmıştık. Onlar bize yani gezi arkadaşım Recep ve bana neler yaptıklarını anlattılar. Dediler ki biz bugün Urfa'ya gittik. E kıskandık haliyle ne güzel dedik. O an birbirimize bakıp buraya kadar geldik neden bizde gitmiyoruz. Her zaman buralara gelemeyiz bakışı attık birbirimize. Çadıra gittik eşyaları hazırladık ertesi gün Eskişehir'e dönecek   gibi hazırlık yaptık ama hep aklımızın bir kıyısında Urfa vardı.
            Festival planının son gününde turistik gezi olarak Halfeti gezisi vardı. Halfeti Urfa ile Antep arasında sınır olarak bulunan bir yapay baraj gölüdür. 2000 yılında yapılan baraj su tutar ve 120 haneli Halfeti'de 80 hane sular altında kalır. Sabah erkenden kalktık hazırlandık 2 araç dolusu hayat dolu gençlikle Halfeti'ye doğru yol aldık.
           Yol uzun hava sıcak araba boğucu idi herkes terlemiş koltuklar yapış yapıştı. Eğlenceli başlayan yolculuk vakit ilerledikçe çileye dönmeye başlamış ve off puff sesleri artmıştı. Ama herkesin dilinde off puff olsada içinde Halfeti heyecanı vardı. Uzun ve yer yer tozlu topraklı yerlerden geçtik.
          Halfeti gezilip görülesi yer, orda su başka temiz ve saf, sular altında kalmış saklı hayatlar, tarihe karışmış aşklar, boğulmuş sevdalar,